Pit 37

Klienci, którzy sami przychodzą

Klienci, którzy sami przychodzą

Jeszcze do niedawna marketingowcy uważali, że muszą szukać klienta i każdego rynku do ostatniego tchnienia. Doskonała znajomość psychiki kupującego jest niezbędna oczywiście przy wszystkich działaniach, ale coraz częściej klienci sami udają się po towar do konkretnego producenta. Coraz łatwiej jest w dobie Internetu adresować swoją ofertę do młodych ludzi, dla których perspektywa dokonania zakupu i opłacenia go przez Internet jest absolutnie warta wykorzystania głównie ze względów na wygodę i oszczędność czasu. Dzięki możliwości robienia zakupów przez Internet wiele rodzin zapracowanych codziennymi obowiązkami może odciążyć nieco swój harmonogram prac codziennych poprzez korzystanie z takich usług. Ale takie zakupy przez Internet dziś najlepiej sprawdzają się w przypadku farmakologii oraz artykułów spożywczych. Nie oznacza to jednak, że Internet nie może z powodzeniem posłużyć do sprzedania oferty nawet na tak dziwne rzeczy, jak kurs pilotażu szybowca czy nurkowania. W ostatnim czasie w Internecie rekordy popularności biją kolejne portale oferujące zakupy grupowe każdemu zainteresowanemu. Bez względu na wiek, miejsce zamieszkania – wystarczy Internet i konto bankowe lub inna forma pozwalająca na natychmiastowe zapłacenie za taką usługę. Przy zakupach grupowych zyskują dzisiaj wszyscy. Po pierwsze klienci mogą liczyć na rabaty sięgające ponad połowy wartości produktu czy usługi a przy okazji oprócz standardowych ofert, jak restauracje czy kluby, łatwo znaleźć wiele bardzo niecodziennych i nietuzinkowych propozycji, na które normalnie nikt by nie wpadł. Firma pośrednicząca w zakupach grupowych otrzymuje swoją prowizję za każdy sprzedany kupon a firma oferująca usługę czy produkt natychmiastową zapłatę na konto oraz perspektywę przekonania tych wszystkich klientów, którzy wkrótce pojawią się w celu zrealizowania kuponu, do pozostania stałymi klientami. Dodatkowo pośrednicy w tej transakcji sami stają się doskonałym narzędziem marketingowym – większość ich klientów dobrowolnie godzi się na newslettery i subskrypcje, więc dla firm ogłaszających się na takich portalach jest to równoznaczne z dostaniem się do tej bardzo szerokiej grupy odbiorców bez najmniejszych wydatków na reklamę.

Previous article
Działalność gospodarcza – finanse na start
Next article
Promowanie marki i produktów
About the author