Oddanie kierownicy w ręce młodych
Oddanie kierownicy w ręce młodych
Zatrudnianie młodych ludzi z zewnątrz w dużych firmach zawsze wiąże się z pewnymi podejrzeniami. Zawsze za danym szefem czy kierownikiem stoi bowiem cała grupa ludzi przygotowanych i gotowych, budujących od lat swoją karierę, do przejęcia tego stołka, gdy tylko się zwolni. Rzadko kiedy dochodzi więc do zatrudnienia w tak dużym przedsiębiorstwie kogoś całkowicie z zewnątrz. Nie jest to jednak całkowita rzadkość – szczególnie w przypadku coraz szybciej rozwijających się dziedzin zarządzania firmą. I chociaż marketing jest starą dziedziną pomagającą w zdobywaniu klientów, to nowoczesny marketing wymaga już nieco innego podejścia do problematyki. Tak samo jest w działach informatyki, gdzie chociaż nikt nie neguje wiedzy i podstaw ludzi z wieloletnim doświadczeniem, to jednak często młodzi i utalentowani programiści prosto po studiach a niejednokrotnie nawet jeszcze w ich trakcie są w stanie samodzielnie pracować kilka razy skuteczniej, niż jakikolwiek z posiadanych przez firmę pracowników. Często więc zatrudnienie kogoś z zewnątrz jest konieczne, a zyskuje na tym nowa fala marketingowców czy informatyków, którzy często proszeni są przez wielkie firmy do przygotowania czegoś wyjątkowego do kampanii marketingowej. A ponieważ dzisiaj najskuteczniejszy okazuje się marketing szeptany idący w parze z zakupami grupowymi współdziałanie na linii marketingowców i informatyków musi być permanentne. Jakiekolwiek zmiany w funkcjonowaniu witryny promocyjnej, tak samo jak zamieszczone na niej treści oraz oprogramowanie trzecie mogą bardzo korzystnie lub niekorzystnie wpływać na klientów.