Pit 37

Wygrywaj w przetargach – rozwijaj firmę!

Podstawowym sposobem pozyskiwania zleceń i kontraktów przez firmy działające w branży B2B są przetargi. To dzięki nim większość instytucji publicznych, jak i coraz więcej prywatnych pozyskuje wykonawcę zlecenia. Zasada jest taka, że wygrywa ten, kto zaprezentuje ofertę najlepszą cenową. Czy rzeczywiście jest to jednak jedyny czynnik? Eksperci twierdzą, że to nie pieniądze, a jakość oferowanych usług, bądź też produktów jest elementem i czynnikiem decydującym o powodzeniu przedsiębiorstwa w przetargu. Pod uwagę brane są tu takie kryteria, jak różnego rodzaju atesty, certyfikacja ISO, czy też doświadczenie i sukcesy rynkowe, a cena – owszem, ma znaczenie, jednak w wielu przypadkach osoby decydujące o wynikach przetargu wybierają ofertę droższą, ale po prostu obiektywnie lepszą. Inwestycja w lepszą jakość bowiem, tak naprawdę, jest opcją tańszą w utrzymaniu i gwarantującą dłuższy czas działania. Decyzja o wyborze lepszego jakościowo produktu jest więc ekonomicznie uzasadnioną alternatywą i warto o tym pamiętać, stając do przetargu.

Previous article
Cechy dochodowego przedsiębiorstwa
Next article
Poszerzanie portfela klientów od podstaw
About the author